Blansko se prezentovalo na veletrhu Regiontour 2014

21. ledna 2014, cestovní ruch, přečteno: 2338×

Ve dnech 16.-19.1.2014 proběhl na brněnském výstavišti v pavilonu P již 23. ročník mezinárodního veletrhu REGIONTOUR, jehož účastníkem je každoročně i Město Blansko. Souběžně s touto akcí se uskutečnil i veletrh cestovního ruchu GO, který se zaměřuje především na výjezdovou turistiku, a festival krajových specialit a potravin Reg Food Fest.

Tento článek byl vydán před více jak rokem.
Informace v něm již nemusí být aktuální.

Mezinárodní veletrh turistických možností v regionech REGIONTOUR je nosným projektem na podporu domácího cestovního ruchu a incomingu v České republice a Město Blansko je jeho pravidelným účastníkem. Od roku 2011 se prezentuje v rámci společných výstavních prostor Jihomoravského kraje, v jehož expozici má destinace Moravský kras a okolí své místo.

Podle místostarosty města Blanska Ing. Jiřího Crhy je to aktuálně jediné schůdné řešení: „Je rozumné, že jsme součástí krajské expozice, samostatný stánek by pro město představoval obrovské výdaje. Jdeme raději cestou zkvalitnění webové prezentace města i regionu a jejích zahraničních mutací. Doba je jiná, tištěné prospekty již nikoho nezajímají, lidé hledají informace na internetu. Domnívám se, že je důležité se zaměřit na propagaci konkrétních památek a atrakcí v našem regionu, který má svým potencionálním návštěvníkům co nabídnout. Taková prezentace je podle mě dostatečná a především účelná; peníze, které tak ušetříme za vlastní stánek, skutečně raději investujeme do vlastní propagace,“ konstatuje Crha.

„Znám REGIONTOUR i z minulých let a musím říct, že stánků jednotlivých vystavovatelů razantně ubývá. Také jiná města v rámci svých krajů evidentně prosazují stejný trend jako Blansko – tedy přesunout propagaci do elektronických médií. Stejně tak počet návštěvníků není tak masivní, jako tomu bylo v minulosti. Tehdy šlo spíše o společenskou událost, ochutnávky, osobní návštěvy apod. Smysl veletrhu by ale měl být jinde, v první řadě jde o to, abychom nalákali turisty,“ uzavírá blanenský místostarosta.

Regiontour 2014
Mgr. Ivo Polák a Ing. Jiří Crha v expozici Jihomoravského kraje. Foto: M. Hejčová

Letošní veletržní novinkou, kterou Město Blansko připravilo, byla prezentace nové anglické mutace webových stránek www.blanensko.cz. Pracovnice Blanenské informační kanceláře Blanka se dále zaměřily na propagaci nově opraveného a bezbariérově přístupného blanenského zámku včetně jeho nových expozic, na představení atraktivní vyhlídky z věže kostela sv. Martina a z nabídky letních aktivit byl prezentován zejména blanenský aquapark, stále se rozšiřující síť cyklostezek a také významné kulturně-společenské a sportovní akce jako je Zahájení turistické sezony, Půlmaraton Moravským krasem nebo Vítání sv. Martina.

Podobným způsobem jako v Brně se bude Město Blansko v průběhu ledna a února 2014 prezentovat také na veletrzích cestovního ruchu Slovakiatour v Bratislavě a Holidayworld v Praze.

Jana Franchi