Česká pošta v Blansku otevřela nové prostory pro veřejnost
25. srpna 2005, ostatní, přečteno: 13501×
Po jednodenní přestávce pro přestěhování techniky otevřela dnes Česká pošta nově zrekonstruované prostory pro veřejnost. Jsou větší, reprezentativní, moderní, s možností sednout si při čekání... Vchod je ze strany a není tak už potřeba obcházet celou budovu. Především pro starší zákazníky je však šokem nově zavedený vyvolávací systém.
Tento článek byl vydán před více jak rokem.
Informace v něm již nemusí být aktuální.
Ihned po otevření se do pobočky nahrnulo asi 60 čekajících zákazníků. Radost vystřídaly udivené pohledy, neboť je zastavili pracovníci pošty s tím, že si musí vyzvednout lístky z vyvolávacího systému a pak čekat na své číslo, což vysvětlovali téměř každému a fronta se natáhla.


I když by se mohlo zdát, že mnozí budou tento systém znát z oddělení dopravně správních agend na městském úřadu, začaly padat nadávky na Evropskou unii, zavádění zbytečných novot a otravování lidí. Nabízela se tedy otázka, co vedlo poštu k zavedení podobné obsluhy zákazníků.


„Jednoznačně zkušenosti. Vyvolávací systém zavádí Česká pošta na více pobočkách a všude se osvědčil,“ vysvětluje zavedení novinky vedoucí pošty pan Ocetek. „Umístěním tabulí s čísly také přirozeně držíme čekající zákazníky dál od přepážek, takže soukromí je větší. Když někdo zadává např. PIN k platební kartě, je to velmi důležité.“

Chvíli bude trvat, než si lidé na nový systém zvyknou, ale pak bude jednoznačně přínosem. Z krátkého pozorování mají největší problém staří lidé. Ti se v něm vůbec neorientují a někteří odcházeli s tím, že zde nebudou čekat. To byla ale chyba, neboť čísla se mění tempem zhruba 15-20 čísel za pět minut. Jdete-li k přepážce, kde právě nikdo není, může se vaše číslo objevit na tabuli ihned. A když propásnete své číslo, nevadí, bude vyvoláno ještě jednou.
Otevřením nových prostor skončila omezení pro zákazníky, ale pro poštu nikoliv. „Zákazníci už budou chodit jen do těchto nových prostor. My nyní začínáme s rekonstrukcí zázemí, které musíme také předělat,“ říká vedoucí Ocetek a dodává, „ale to zákazníci nijak nepocítí.“.
Jak obsluhovat vyvolávací systém



Další články v kategorii „ostatní“
6. února 2025
Dobrovolný hasič Milan Křivánek z Olešné získal nejvyšší vyznamenání
2. února 2025
Žáci ZŠ Erbenova pomáhali i uspěli v soutěžích
31. ledna 2025
Zubní pohotovost v únoru
27. ledna 2025
OBRAZEM: Divadlo pro děti, valná hromada hasičů na Těchově a basketbal
24. ledna 2025
Tříkrálová sbírka pokořila další rekord. Na Blanensku se vybralo přes 3,6 miliónu korun
23. ledna 2025
Odlehčovací službu v blanenském Senior centru už využily desítky klientů
21. ledna 2025
Blanenský tým All in znovu porazil všechny soupeře v republikovém finále znalostního kvízu
20. ledna 2025
OBRAZEM: Nové výstavy v galerii, koncert na Těchově a basketbal
13. ledna 2025
OBRAZEM: Dernisáž v galerii, divadlo v kině a techno v Suterénu
11. ledna 2025
Nemocnice Blansko zkvalitňuje nutriční péči u hospitalizovaných pacientů