Dopravních nehod v Blansku ubylo

19. června 2007, ostatní, přečteno: 4175×

Česká pojišťovna již třetím rokem pravidelně sleduje a vyhodnocuje nehodovost českých měst a přiděluje jim takzvaný ČP Index bezpečnosti. Za uplynulé dva roky se 13 krajských i 59 okresních měst České republiky roztřídilo podle počtu těžkých a smrtelných zranění na města více či méně bezpečná.

Tento článek byl vydán před více jak rokem.
Informace v něm již nemusí být aktuální.

Mezi hodnocenými je i Blansko, které však neobstálo zrovna se ctí, a to když se umístilo na 56. místě. Oproti předchozímu roku si pohoršilo o 44 míst. Za ním následovala už jen tři další česká města.

„My máme statistiku, která nám nic takového nepotvrzuje, naopak nás příjemně překvapilo, o kolik se počet nehod snížil,“ uvádí mluvčí OŘ PČR Blansko Mgr. Miroslav Kovařík. Od roku 2002 do roku 2005 počet nehod sice mírně stoupal, ale v roce 2006 byl zaznamenán jejich prudký pokles. V roce 2005 bylo na celém území Okresního ředitelství PČR Blansko 1372 nehod, o rok později už „jen“ 1210 (-162). Ubylo i mrtvých a zraněných.

Na tomto příznivém výsledku se podepsaly dva faktory, a to bodový systém a také mírná zima. Klesající trend zůstal i v prvních čtyřech měsících letošního roku, kdy bylo
zaznamenáno o 77 nehod méně (349) ve srovnání se stejným obdobím loňského roku (426).

Nejvíc dopravních nehod a s největšími následky se stane na krajské silnici I/43 z Brna do Svitav. Mezi důvody je zastaralost úzké silnice s mnoha zatáčkami a horizonty a zvyšující se provoz. „Za kruhový objezd u Černé Hory jsme proto rádi, ten určitě v daném místě hodně pomůže,“ je přesvědčený Mgr. Kovařík.

Obavy z toho, jak se na statistice podepíše objížďka nákladní dopravy vedená přes Blansko byly rozehnány hned v prvních dnech. „Z objížďky jsme měli hrůzu, ale už máme i ohlasy od řidičů, že průjezdnost je lepší než dříve. Jednoznačně je to zásluhou semaforů u kruhového objezdu, i když je to nestandardní řešení,“ míní Mgr. Kovařík.