Elektronické podání na živnostenském úřadu

9. února 2009, zprávy z MěÚ, přečteno: 3384×

Občané mají možnost elektronického podání přímo na živnostenském úřadě. Podíl ohlášení živnosti a oznámení změn prostřednictvím vyplnění elektronického jednotného registračního formuláře postupně narůstá.

Tento článek byl vydán před více jak rokem.
Informace v něm již nemusí být aktuální.

Klient, který v současné době navštíví živnostenský úřad, má volbu učinit podání na papíře nebo tzv. „elektronicky“. Využije-li možnost elektronického podání, nevyplňuje žádný formulář, ale nahlásí pracovníkovi úřadu své identifikační údaje a ústně učiní veškerá oznámení. Pracovník úřadu tyto skutečnosti zapíše přímo do informačního systému. Následně vytiskne formulář a klient správnost údajů pouze stvrdí svým podpisem.

Tento způsob podání má přínos pro klienta i pro úřad. Klient je ušetřen vyplňování
papírového formuláře a úřad takto pořízená data použije k dalšímu zpracování.