Blansko na veletrhu Regiontour 2011

30. prosince 2010, ostatní, přečteno: 3014×

Ač bez vlastní expozice, přesto se město Blansko a region Moravský kras na veletrhu v Brně představí – jako součást expozice Jihomoravského kraje.

Tento článek byl vydán před více jak rokem.
Informace v něm již nemusí být aktuální.

„Veletrh v Brně neopouštíme, pouze se vracíme k systému jako před šesti lety, kdy jsme vystavovali na krajské expozici,“ upřesňuje vedoucí odboru kancelář tajemníka Jiří Kučera.

Regiontour 2011
Dny pro odborníky:
13.–14. 1. 2011 (14. 1. do 14.00 hod.)
Dny pro veřejnost: 14.–16. 1. 2011 (14. 1. od 14. hod.)

Tomuto rozhodnutí předcházelo velké dotazníkové šetření u všech subjektů cestovního ruchu na Blanensku. To odhalilo, že jen malá část oslovených subjektů by se podílela na společné expozici. Finančně by ji tak táhl rozpočet Města Blansko, což by bylo neúnosné.

Odborníci v oblasti cestovního ruchu a mnohé marketingové studie  potvrzují současný trend podle něhož si na základě prezentací nabídky na veletrzích cestovního ruchu plánuje svou dovolenou cca už jen 1 % potenciálních turistů. Naopak, stále častěji se v informačních kancelářích, včetně té blanenské, objevují turisté vybaveni rozsáhlými informacemi, které si našli na internetu, a chtějí si ujasnit jen detaily nebo nakoupit suvenýry. Proto se za částku určenou původně pro čtyřdenní veletržní expozici vybuduje kvalitní internetová prezentace, která bude všem zájemcům o turistiku v Blansku a  okolí dostupná po celý rok.

Web by měl být hotový na začátku příští turistické sezony, tedy v dubnu 2011. To by měly být přístupné základní informace, které postupně doplní další moduly a služby, např. on-line objednávání vstupenek, ubytování nebo prodej propagačních předmětů pomocí e-shopu. K vidění bude na adrese www.blanensko.cz, kde je v současné době vystavena elektronická podoba tištěných tématických propagačních materiálů.

Opustit všechny veletrhy ale Město Blansko nehodlá. Stabilně se na stánku Jihomoravského kraje účastní veletrhů Slovakiatour v  Bratislavě a Holidayworld v Praze. Rýsuje se rovněž záměr mít vlastní stánek namísto brněnského veletrhu na jiných rozvíjejících se regionálních veletrzích v České republice. A to především proto, že jsou v regionech, kde nemají takové povědomí o Moravském krasu. Jedná se o veletrhy cestovního ruchu v Ostravě a Plzni. Na nich je možné za podstatně nižších nákladů informace o Moravském krasu prezentovat.

 
Sdílet odkaz na: Facebook Twitter