Odbor sociálních věcí informuje
30. ledna 2012, zprávy z MěÚ, přečteno: 2789×
V souvislosti se sociální reformou dochází v sociální oblastí k řadě změn. Jednou z nich je převod agend nepojistných dávek sociální ochrany z výkonu přenesené působnosti obcí do působnosti Úřadu práce ČR.
Tento článek byl vydán před více jak rokem.
Informace v něm již nemusí být aktuální.
V důsledku těchto změn došlo k restrukturalizaci odboru sociálních věcí Městského úřadu v Blansku s tím, že v současné době je rozdělen odbor sociálních věcí do 4 oddělení:
- oddělení Poradna pro rodinu, manželství a mezilidské vztahy
- oddělení sociálních služeb
- oddělení sociálně právní ochrany
- oddělení sociální pomoci
Oddělení sociální pomoci vykonává tyto činnosti:
- vede evidenci žádostí o bezbariérové byty
- vede evidenci žádostí o sociální bydlení v bytech pro osamělé rodiče s nezaopatřenými dětmi
- vykonává funkci opatrovníka osobám, které byly rozhodnutím soudu zbaveny způsobilosti k právním úkonům nebo jejich způsobilost byla soudem omezena
- vede evidenci a vydává tiskopisy receptů a žádanek s modrým pruhem pro lékaře a zdravotnická zařízení ve správním obvodu
- zpracovává rozhodnutí o ustanovení zvláštního příjemce dávky důchodového pojištění
- zastupuje osoby při uzavírání smluv o poskytnutí sociální služby v případech, kdy osoba není schopná sama jednat a nemá zákonného zástupce
- rozhoduje o stanovení úhrady za stravu a péči pro dítě, umístěné do domova pro osoby se zdravotním postižením
- zjišťuje možnosti zajištění nezbytné péče pro osoby umístěné ve zdravotnických zařízeních a podává zprávu zdravotnickému zařízení
- vydává zvláštní označení vozidel přepravujících zdravotně postižené občany, vede evidenci vydaných zvláštních označení 07 a 02
Dále oddělení sociální pomoci pomáhá řešit složitou sociální situaci osobám:
- nezaměstnaným a s materiálními problémy (zadlužení)
- s různým stupněm omezení způsobilosti k právním úkonům
- ohrožených sociálním vyloučením
- žijícím rizikovým způsobem života
- obětem agrese, trestné činnosti, domácího násilí
- které ztratily přístřeší nebo se nacházejí v nejistém či neadekvátním bydlení
- poskytuje odborné sociální poradenství pro zdravotně postižené, rodiny s dětmi, cizince, osoby v hmotné nouzi, seniory
Další články v kategorii „zprávy z MěÚ“
28. března 2024
Město ocenilo učitele mateřských i základních škol
25. března 2024
V budově městského úřadu začíná částečná rekonstrukce. Za provozu
20. března 2024
Výběr zhotovitele na nový krytý bazén je stále v procesu
19. března 2024
Radní schválili dotaci na doplnění cyklostezky nebo akční plán na rok 2024
18. března 2024
Výsadba stromů ve městě začala dříve
11. března 2024
Opravy kanalizačních šachet změní dopravu v centru města
6. března 2024
Na veřejném setkání představili plán na zjednosměrnění ulic
6. března 2024
Radní schválili programové dotace pro sport i kulturu na rok 2024
4. března 2024
Policie bilancuje rok 2023. Přibylo trestných činů a ubylo přestupků
28. února 2024
Blanenské mateřské i základní školy budou otevřené i o prázdninách