Autobusové nádraží v Blansku se dočkalo rekonstrukce. Po osmi letech

7. listopadu 2017, ostatní, přečteno: 4030×

Autobusové nádraží v Blansku z 50. let minulého století bude v červnu příštího roku již minulostí. Akciová společnost ČAD Blansko vybuduje díky dotaci moderní autobusový terminál s šestnácti zastřešenými odjezdovými stanovišti. Dílo bude dokončeno a předáno k užívání veřejnosti 30. června 2018.

Tento článek byl vydán před více jak rokem.
Informace v něm již nemusí být aktuální.

„Naše snaha provést radikální změny spadá již do roku 2009, kdy jsme podnikli první kroky v rámci společného jednání s tehdejšími představiteli města, z této doby pochází také územní rozhodnutí pro tuto stavbu,“ objasnil na úvod ředitel společnosti Jiří Šebela.

Celých osm let však trvalo čekání na vhodný dotační titul, který se objevil až v loňském roce. Ve výběrovém řízení nejlépe obstála Společnost terminál Blansko STRABAG + OKM. Projekt v celkové hodnotě 66,5 milionu korun byl nakonec vysoutěžen za 51,5 milionu korun s tím, že dotace v rámci Integrovaného regionálního operačního programu pokryje 42,5 milionu korun, zbytek jde na vrub soukromému investorovi, tedy ČAD Blansko.

„Stávající budovu zbouráme na konci listopadu, nový objekt, včetně zastřešených stanovišť, bude stát koncem dubna příštího roku. Stavba protihlukové stěny nebo montáž mobiliáře a informačního systému pak přijdou na řadu v květnu. Kolaudace stavby je v plánu v půlce června,“ představil harmonogram prací ředitel ČAD Blansko.

Informační kancelář a kancelář předprodeje cestující najdou po dobu rekonstrukce v administrativní budově ČAD Blansko na Nádražní ulici. Lidé, kteří využívají služeb městské hromadné dopravy, aktuálně nastupují a vystupují na provizorním stanovišti před budovou Českých drah, dalších osm odstavných stání pro linkové regionální spoje prozatím zůstalo na stávajícím autobusovém nádraží.

Od 1. prosince však dojde k další změně.

„Tato stání se rozdělí do dvou nových prostor, čtyři budou u řeky v blízkosti nové cyklostezky, zbytek se přesune na Svitavskou ulici do míst podélného stání pro osobní auta,“ dodal na závěr Šebela.

Od modernizace zastaralého nádraží si ČAD Blansko slibuje, kromě navýšení komfortu pro cestující i vlastní zaměstnance, zhruba desetiprocentní nárůst odbavovaných pasažérů.

Věří, že by to mohli být například cyklisté, již se vydají do Moravského krasu, a kteří ocení nadstandardní úschovnu pro dvanáct kol a stojany pro dvacet kol v režimu B+R (Bike & Ride). 

Samozřejmostí bude vybudovaný bezbariérový přístup, přibude i zeleně.

autobusove-nadrazi-vizualizace-36514-0_550.jpg
Stavba ze skla a kovu s prvky dřeva je dílem architekta Zdeňka Eichlera z brněnské firmy EA architekti s. r. o. Projekčně byla připravena projekční kanceláří INTERPLAN – CZ, s. r. o. Foto: Vizualizace ČAD Blansko

Jana Franchi