Přípravy na přemostění železničního koridoru v Blansku pokračují. Město, kraj a Svazek kompletně opraví Brněnskou ulici

7. února 2020, ostatní, přečteno: 2930×

Nový vodovod a kanalizace, ale také opravy všech inženýrských sítí a kompletní rekonstrukce vozovky i chodníků čekají Brněnskou ulici. Město se nyní dohodlo se Svazkem vodovodů a kanalizací měst a obcí (Svazek) a Správou a údržbou silnic Jihomoravského kraje na tom, že ulici opraví společně. K původně plánované rekonstrukci navíc přibudou i práce související s přípravou na přemostění železničního koridoru, to vyústí právě na Brněnské ulici.

„S Jihomoravským krajem a Svazkem jsme před několika dny podepsali smlouvu o spolupráci při realizaci této stavby, město Blansko se zavázalo na rekonstrukci finančně spolupodílet. Vybudujeme chodníky, kanalizační a vodovodní přípojky k domům, veřejné osvětlení, zajistíme také veřejnou zeleň nebo nový mobiliář,“ popisuje starosta Blanska Jiří Crha (ODS).

„Svazek vybuduje novou kanalizaci a vodovod, kraj poté upraví vozovku až po vjezd k Synthonu,“ dodává starosta.

Město nyní vypisuje výběrové řízení na zhotovitele stavby. Ten poté navrhne harmonogram prací i související dopravní omezení, vše by se ale mělo stihnout ještě v tomto roce. Začátek je naplánovaný na jarní měsíce, dokončovací práce by měly přijít na řadu v říjnu či listopadu.

„Opravy budou rozděleny na několik etap, Brněnskou ulici nemůžeme úplně zavřít, provoz by měl zůstat zachovaný vždy alespoň v jednom směru, pro druhý směr bude stanovena objízdná trasa kolem sběrného dvora,“ přiblížil vedoucí investičního odboru Marek Štefan.

Na rekonstrukci má Blansko letos vyčleněných téměř šest milionů korun, Svazek zhruba dvanáct milionů, kraj by měl přispět také šesti miliony. Další investici v řádu několika milionů korun si už letos vyžádá příprava na vyústění přemostění přes železniční trať, které by se mohlo začít budovat už v roce 2022.

„V souvislosti s plánovanou stavbou ‚Přemostění na Staré Blansko‘ je vhodné připravit inženýrské sítě už nyní, dojde tím k úspoře na budoucích přeložkách, které by si stavba přemostění vynutila. Bude nutné přeložit vodovodní řad a prodloužit stávající kanalizaci,“ popisuje Jiří Crha.

Domlouvají se poslední odkupy i uzavření přejezdu. V Blansku je nejvíc střetů vlaku s člověkem

Nový most vedoucí nad železničním koridorem Brno – Česká Třebová má propojit Staré Blansko se zbytkem města a zajistit tak lepší dostupnost místním i záchranářům nebo hasičům. Jediná spojnice obou částí Blanska nyní vede přes úrovňový železniční přejezd Blansko-město, kde jsou ovšem závory ve špičce spuštěné i 40 minut v hodině. Kolony čekajících aut u přejezdu Blansko-město pak blokují kruhový objezd a s ním i hlavní tah městem.

Nyní vedení Blanska jedná se Správou železniční a dopravní cesty (SŽDC), krajem i Státním fondem dopravní infrastruktury kvůli možnému spolufinancování. Současně se připravuje projekt také na bezbariérový podchod, který nahradí současný úrovňový přejezd Blansko-město.

Bezbariérový podchod a uzavření současného přejezdu je podmínkou SŽDC, aby městu s financováním pomohla. Zvýší se tím totiž bezpečnost a zlepší plynulost dopravy. Trať v Blansku je podle statistik jednou z nejnebezpečnějších v kraji, jen od roku 2015 došlo v úseku mezi blanenským nádražím a Spešovem k 18 kolizím vlaku s osobou, které skončily smrtí. Část obětí tvoří i chodci sražení v okolí přejezdu Blansko-město. I proto trvá SŽDC na jeho uzavření.

„Souběžně s jednáními o financování komunikujeme také s majiteli posledních pozemků, které ještě kvůli plánovanému přemostění musíme vykoupit. V uplynulých dnech jsme se s nimi setkali a vše se odehrálo ve velmi vstřícné atmosféře, věřím, že je to na dobré cestě,“ dodává starosta Blanska.

Stavba stopadesátimetrového mostu by měla začít v roce 2022, na kdy je naplánovaná odstávka provozu na železniční trati Brno – Česká Třebová. Souběžně bude u zastávky Blansko-město vznikat bezbariírový podchod. Po jeho dokončení dojde k uzavření komunikace vedoucí přes trať na Staré Blansko. Přemostění i související projekty by dohromady měly přijít maximálně na 350 milionů korun.

Pavla Komárková

 

   vložil: Pavla Komárková, vedoucí odboru / odbor vnějších vztahů

Sdílet odkaz na: Facebook Twitter