Lidé mají rádi klasiku. Ze salátů nejvíc kupují pařížský a vlašský, říká jednatelka lahůdkářské firmy

28. března 2021, cestovní ruch, přečteno: 1978×

Obložené chlebíčky, saláty a pomazánky, plněné bagety nebo sladké dezerty. To jsou jen některé z výrobků firmy Lahůdky Nečas z Vavřince, které potěší nejednoho milovníka a nejednu milovnici dobrého jídla. Spojuje je také to, že nesou označení Moravský kras regionální produkt a právě jim a jejich výrobci se bude věnovat další díl našeho seriálu.

Tento článek byl vydán před více jak rokem.
Informace v něm již nemusí být aktuální.

Počátky úspěšného a oblíbeného výrobce studené kuchyně sahají do roku 1995. Právě tehdy manželé Nečasovi zahájili ve Vavřinci výrobu.  V roce 2018 firmu přebírají děti majitelů a mění se název na Lahůdky Nečas s.r.o..

Firemní prodejna sídlí na Wanklově náměstí. FOTO: Michal Zaboj

„Název se mění, to hlavní zůstává – snaha o výrobu lahůdek, které chutí nezklamou. Zachováváme klíčové výrobní postupy a receptury. Stále žádaná klasika nepotřebuje velké inovace. Čtvrtstoletí se držíme původního názoru, který se až v posledních letech stal moderním, tedy nepřidáváme do našich výrobků žádné konzervanty ani barviva,“ popisuje jednatelka firmy Jana Hrušková, která představuje druhou generaci majitelů společnosti.

Firma od začátku sídlí ve Vavřinci. V současnosti v ní pracuje dvacítka zaměstnanců. Sortiment výrobků je široký. Do výrobního portfolia Lahůdek Nečas patří obložené chlebíčky, kanapky, chuťovky, saláty, obložené mísy, plněné pečivo, aspikové dorty nebo sladké dorty a dezerty. Značku Moravský kras regionální produkt nesou všechny výrobky.

Certifikát nesou všechny výrobky firmy. FOTO: archiv Lahůdky Nečas

„Naši zákazníci mají rádi klasiku. Například u salátů to znamená, že nejraději kupují pařížský a vlašský i přes to, že nabízíme i odlehčené a zeleninové varianty salátů. Z obložených chlebíčků je pak na přední pozici klasický šunkový, který je ale v posledních letech stíhán oblíbeným maxi chlebíčkem Gurmán, popisuje Jana Hrušková.

„Vnímáme ale i druhou stranu zákazníků, kteří si žádají něco nového a neokoukaného. Pro ty jsme vytvořili nové výrobky, mezi které patří například chlebíček s roast beefem, nebo chlebíčky s italskými druhy sýrů a uzenin. Vypadá to, že si své místo u zákazníků získaly velice rychle. Pak jsou tací, kteří mají rádi od každého něco a tak si nadiktují klasiku doplněnou o novinky a jsou spokojení,“ dodává.

Ze salátů jde nejvíc na odbyt pařížský a vlašský.  FOTO: archiv Lahůdky Nečas

Výrobky studené kuchyně s certifikací Moravský kras regionální produkt si zájemci mohou v Blansku zakoupit na dvou místech. Podniková prodejna sídlí od roku 2017 na Wanklově náměstí, o dva roky později firma začala provozovat kantýnu v Nemocnici Blansko.

„Na obou těchto místech lze zakoupit většinu naší produkce, nebo si tam vyzvednout zboží, které si lidé objednají přes náš e-shop, který jsme spustili v roce 2020. Všechny výrobky si zákazníci mohou také vyzvednout přímo ve výrobně lahůdek ve Vavřinci, vždy je ale nutné dopředu provést objednávku. Dále máme několik rozvozových vozů a rozvážíme naše výrobky do prodejen na Blanensku, Boskovicku a Brněnsku,“ upřesňuje jednatelka firmy.

Certifikát nesou všechny výrobky firmy. FOTO: archiv Lahůdky Nečas

Hlavní cíle firmy podle ní i v současné situaci spojené s epidemií koronaviru zůstávají stejné. Nejdůležitější je udržet kvalitu výrobků a zaměstnanost jako před krizí.

„Našich zaměstnanců si vážíme, jsme si vědomi toho, co pro firmu vytvářejí. Proto bychom jim chtěli zajistit stálé pracovní místo i v této nestálé době. Čeho si dále velmi ceníme, je naše podniková prodejna na Wanklově náměstí v Blansku, která úspěšně funguje již čtyři roky. Co je pro nás však zcela nejdůležitější, jsou názory našich zákazníků a to, jestli jsou s našimi výrobky spokojeni. Vždy nás proto velice potěší zpětná vazba. Z pozitivní máme radost a dobrý pocit, v negativní hledáme prostor pro zlepšení. Naštěstí pozitivní reference převažují, za což jsme moc rádi,“ dodává jednatelka firmy Lahůdky Nečas Jana Hrušková.

 

   vložil: Michal Záboj, redaktor / tiskové oddělení