V květnu vyrazí do práce na kole či pěšky. Do soutěže se lze zapojit do 30. dubna

25. dubna 2021, sport, přečteno: 1426×

Zklidnit dopravu v centru měst a lépe chránit životní prostředí se snaží organizátoři celostátní výzvy Do práce na kole. Zapojit se do ní mohou týmy i jednotlivci, stačí, aby se do zaměstnání nebo do školy v květnu dopravovali bezmotorově či pěšky. Projekt chce pomoci zvýšit bezpečnost a vstřícnost dopravy v ulicích měst pro cyklisty i chodce.

Tento článek byl vydán před více jak rokem.
Informace v něm již nemusí být aktuální.

Kvůli koronavirovým omezením se letos mohou zapojit také ti, kteří pracují z domova. Záznamy tras lze do aplikace nebo webových formulářů zapisovat nejen pro cesty do práce, ale i pokud jde o výlety do přírody, na nákup nebo procházky se psem.

„Cílem výzvy Do práce na kole je motivovat co nejvíce lidí, aby jako dopravní prostředek po městě používali jízdní kolo nebo jakoukoli bezmotorovou formu dopravy a tím šetřili životní prostředí. Účastníci díky záznamům tras mohou přispět k rozvoji města a bezpečné a komfortní (cyklo)dopravy v něm,“ říká Hana Rárová, koordinátorka programu Do práce na kole Brno.

Zapojit se do výzvy mohou všichni, kteří se pravidelně dopravují do zaměstnání bezmotorově (na kole, koloběžce apod.), chodí pěšky nebo běhají. Registrace je možná do 30. dubna na webu www.dopracenakole.cz. Soutěžit mohou jednotlivci i týmy kolegů, přátelé či rodiny. Startovné, jehož balíček obsahuje tričko, slevy do obchodů a výherní ceny, si mohou hradit účastníci sami, případně je může jako zaměstnanecký benefit uhradit zaměstnavatel. Ten se tak zapojí do soutěže o nejlepšího Cyklozaměstnavatele.

„Letos jsme rozhodli premiérově podpořit výzvu také jako zaměstnavatel. Mezi našimi zaměstnanci jsou takoví, kteří kola či koloběžky využívají k dopravě do práce celoročně,“ uvedl tajemník městského úřadu Josef Kupčík.

Účastnické tričko letos pochází z dílny výtvarnice a komiksové autorky Toy_Box, která je aktuálně nominovaná i na cenu Czech Grand Design. „Chtěli jsme, aby hlavní postavou letošního vizuálu byla žena. Jako symbol křehkosti cyklistů a cyklistek v provozu, ale taky jako silná osobnost, která jde trochu proti proudu,“ dodává hlavní koordinátor Do práce na kole Honza Haruda.