Točna a komunikace na Hořicích dostaly nový povrch

24. listopadu 2022, zprávy z MěÚ, přečteno: 985×

V místní části Hořice skončila rekonstrukce autobusové točny a téměř půlkilometrového úseku komunikace vedoucí k penzionu U Strakatého koně. Na investici se spolu s městem Blanskem finančně podílelo statutární město Brno, které v lokalitě vlastní část pozemků.

Tento článek byl vydán před více jak rokem.
Informace v něm již nemusí být aktuální.

„Důvodem rekonstrukce komunikace byl její technický stav. Nosnost vozovky totiž neodpovídala zvýšené intenzitě dopravy v důsledku těžby dřeva. Komunikace slouží jako hlavní příjezdová cesta do přilehlých lesních ploch, na kterých hospodaří Lesy města Brna. Komunikace je nyní dimenzována na těžkou lesní techniku, která může mít hmotnost až 48 tun,“ uvedla vedoucí odboru správy a rozvoje města Petra Skotáková.

Točna a komunikace na Hořicích mají po rekonstrukci nový povrch. FOTO: Sylva Vágnerová

Práce začaly letos v létě. Během stavby bylo nutné přesunout zastávku autobusů hromadné dopravy na parkoviště na začátku Hořic. Průjezd obcí v místech oprav byl omezen.

Během rekonstrukce točna autobusů i komunikace v délce 470 metrů dostaly nové podkladové vrstvy a finální asfaltobetonový povrch. Kolem silnice jsou položené nové obrubníky. Nový je chodník a dláždění v části u točny autobusů a tři výhybny.

FOTOGALERIE
Točna a komunikace na Hořicích dostaly nový povrch

V místní části Hořice skončila rekonstrukce autobusové točny a téměř půlkilometrového úseku komunikace vedoucí k penzionu U Strakatého koně. FOTO: Sylva Vágnerová

Celkem fotografií:  6

„V průběhu prací byl zjištěn havarijní stav části dešťové kanalizace, která musela být opravena. Dle požadavku Lesů města Brna došlo k rozšíření křižovatky u ranče. Na základě vzniku těchto nepředvídatelných okolností došlo k posunu termínu stavby a zvýšení ceny díla,“ upřesnila Sylva Vágnerová z oddělení investic odboru správy a rozvoje města.

Náklady na rekonstrukci komunikace a točny autobusů na Hořicích činí asi 10,5 milionu korun. Asi polovinou se na investici podílelo statutární město Brno.

 

   vložil: Michal Záboj, redaktor / tiskové oddělení