zveřejněno: 10. 4. 2021,
cestovní ruch,
přečteno: 744×
O Mlékárně Otinoves a jejím proslulém plísňovém sýru Niva jsme již psali. Pokud se do Otinovsi, která leží hned za hranicemi blanenského okresu, chystáte, nezapomeňte se zastavit také na ekofarmě rodiny Pařilových. I tam totiž najdete výrobky, které nesou označení Moravský kras regionální produkt, a která doslova zahřejí u srdce.
zveřejněno: 9. 4. 2021,
cestovní ruch,
přečteno: 435×
V březnu deset tisíc lidí, v dubnu třicet tisíc zájemců o prohlídku. Taková byla v minulých letech obvyklá návštěvnost pěti jeskyní Moravského krasu. Letos ale bohužel stále zůstávají vlivem pandemie jejich vchody zavřené. Průvodci nemají kvůli protiepidemickým opatřením možnost seznamovat nadšené turisty s tím, jak si voda po tisíciletí zakouzlila s vápencem.
zveřejněno: 28. 3. 2021,
cestovní ruch,
přečteno: 567×
Obložené chlebíčky, saláty a pomazánky, plněné bagety nebo sladké dezerty. To jsou jen některé z výrobků firmy Lahůdky Nečas z Vavřince, které potěší nejednoho milovníka a nejednu milovnici dobrého jídla. Spojuje je také to, že nesou označení Moravský kras regionální produkt a právě jim a jejich výrobci se bude věnovat další díl našeho seriálu.
odbor vnějších vztahů
zveřejněno: 21. 3. 2021,
cestovní ruch,
přečteno: 293×
První dubnová neděle se posledních 13 let nesla vždy ve znamení turistiky, dobrého jídla, pití a řádné porce recese. Turistickou sezonu zahajovali turisté z Blanenska i Boskovicka v areálu Pivovaru Černá Hora, kde se společnými silami pokusili vytvořit nový český rekord v netradiční disciplíně. V Moravském krasu a okolí tak máme například nejvíc lidí, kteří mají pod čepicí, nejvíc lidí, kteří mají kliku i srdce na dlani, žije zde nejvíce lidí, kteří absolvovali hřebenovou túru a dosáhli na vavříny.
zveřejněno: 7. 3. 2021,
cestovní ruch,
přečteno: 300×
V dalším díle našeho seriálu, ve kterém představujeme držitele značky Moravský kras regionální produkt, zavítáme do srdce chráněné krajinné oblasti. Ve Vilémovicích od roku 2007 působí spolek Včela pro Moravský kras. Certifikátem s modrou kapkou jsou označené med a medovina, které produkují jeho členové. Spolek toho ale nabízí mnohem více – včelařské kurzy, apiterapii nebo aromaterapii.
zveřejněno: 27. 2. 2021,
cestovní ruch,
přečteno: 531×
„Poznávat, rozumět a chránit“ je hlavní motto Mezinárodního roku jeskyní a krasu 2021 – International Year of Caves and Karst (IYCK). Zapojují se do něj jeskyně po celém světě – včetně pěti přístupných v Moravském krasu – Balcarky, Kateřinské, Punkevních, Sloupsko-šošůvských a Výpustku, které provozuje Správa jeskyní České republiky (SJ ČR).
odbor vnějších vztahů
zveřejněno: 5. 2. 2021,
cestovní ruch,
přečteno: 394×
Informační kancelář Blanka v průběhu celého roku eviduje turisty a jejich dotazy a následně zpracovává statistiky návštěvnosti. Vzhledem k velmi netradičnímu průběhu minulého roku a stejně netradiční turistické sezoně, přinesly statistiky zajímavé výsledky a trendy v porovnání s rokem 2019.
zveřejněno: 16. 1. 2021,
cestovní ruch,
přečteno: 1 838×
Již více než 150 let se v Olešnici vyrábí umělé květiny. Počátky tradice, kterou v současnosti nese podnik Moraviaflor, sahají do poloviny 19. století. Držitelem značky Moravský kras regionální produkt se firma v porovnání s dlouholetou tradicí ale stala teprve nedávno. Certifikát s modrou kapkou nesou její ručně vyráběné květy z přírodních materiálů.
zveřejněno: 2. 1. 2021,
cestovní ruch,
přečteno: 592×
„Na Moravě, v tak trochu tajemné krajině Moravského krasu, je malá rodinná farma, kde skvělý kozí sýr připravují s láskou a péčí. I vy po její návštěvě určitě zcela propadnete kouzlu kozích sýrů.“ Tyto dvě věty vítají návštěvníky webových stránek farmy Sedlákových ze Šošůvky, která se stala jedním z vůbec prvních držitelů značky Moravský kras regionální produkt, a které se věnuje další díl našeho seriálu.