Vydávání dokladů ve zkrácených lhůtách přináší změny. Už od července
18. června 2018, zprávy z MěÚ, přečteno: 2334×
Od 1. července 2018 dochází ke změnám ve vydávání cestovních pasů nebo občanských průkazů občanům, kteří potřebují urychleně vycestovat do zahraničí. Oba doklady budou vydávat v kratších lhůtách obecní úřady obcí s rozšířenou působností, nově i Ministerstvo vnitra.
Tento článek byl vydán před více jak rokem.
Informace v něm již nemusí být aktuální.
Cestujeme do zahraničí
„O vydání cestovního pasu ve zkrácených lhůtách může občan požádat v pracovních dnech do čtyřiadvaceti hodin, nebo do pěti pracovních dnů. Učinit tak musí u libovolného obecního úřadu obce s rozšířenou působností, v Praze pak u úřadu kterékoli z dvaadvaceti městských částí nebo u Ministerstva vnitra,“ vysvětluje Radek Gajdošík, vedoucí odboru vnitřních věcí Městského úřadu v Blansku.
Při podání žádosti o vydání cestovního pasu může žadatel zadat své telefonní číslo nebo e-mail. Na uvedený kontakt mu pak bude zaslána informace o možnosti převzetí vyhotoveného dokladu.
Pokud jde o cestovní doklad vyhotovený v pracovních dnech do čtyřiadvaceti hodin, bude k převzetí výhradně na Ministerstvu vnitra na adrese Na Pankráci 72, Praha 4 (metro C – stanice „Pražského povstání“).
V případě cestovního pasu, vydaného do pěti pracovních dnů, je pak tento doklad k vyzvednutí buď na ministerstvu, na obecním úřadu obce s rozšířenou působností či úřadu některé z pražských městských částí, kde byla podána žádost o jeho vydání.
„Správní poplatek v plné výši nově zaplatíme hned při podání žádosti, pokud si pak svůj cestovní pas převezmeme u úřadu, kde jsme žádost podali. Jestliže si ale lidé podají žádost u obecního úřadu obce s rozšířenou působností, či úřadu některé z pražských městských částí, a převezmou si svůj cestovní doklad na Ministerstvu vnitra, zaplatí první část správního poplatku při podání žádosti a druhou pak při převzetí dokladu,“ upřesnil Gajdošík.
Veškeré změny ve vydávání cestovních pasů ve zkrácených lhůtách od 1. července 2018, včetně přehledu správních poplatků, jsou k dispozici na přiloženém letáku ve formátu PDF.
Vyřizujeme si občanský průkaz
„Všechny občanské průkazy se strojově čitelnými údaji budou vydávány pouze s kontaktním elektronickým čipem. Je pak na rozhodnutí jednotlivce, zda si čip při převzetí dokladu aktivuje, či nikoli. Aktivovaný čip se vyplatí například v případech vzdálené autentizaci držitele,“ pokračuje v představení novinek vedoucí blanenského odboru vnitřních věcí, který rovněž připomněl, že dosavadní občanské průkazy bez strojově čitelných údajů zůstávají nadále v platnosti.
Standardní lhůta pro vydání občanského průkazu je třicet dnů. Nově bude možné požádat o jeho vydání v kratších lhůtách s tím, že místa, kde je možné podat žádost, nebo si svůj hotový doklad vyzvednout, jsou stejná jako v případě cestovních pasů.
Veškeré změny ve vydávání občanských průkazů ve zkrácených lhůtách od 1. července 2018, včetně přehledu výše a místa úhrady správních poplatků, jsou k dispozici na přiloženém letáku ve formátu PDF.
red
Další články v kategorii „zprávy z MěÚ“
17. května 2024
Střelecké závody přilákaly strážníky z celé republiky
16. května 2024
Školáci bojovali o postup do krajského kola Dopravní soutěže mladých cyklistů
9. května 2024
Radní odsouhlasili opravu městských bytů i zřízení přípravných tříd základních škol
8. května 2024
Město si připomnělo 79 let od konce druhé světové války
6. května 2024
Město vyhlašuje další ročník soutěže Blansko kvete
29. dubna 2024
Ve Dvorské ulici se už překládá vodovod, město opraví i komunikaci
26. dubna 2024
Na Zborovcích začaly opravy výtluků, práce se postupně přesunou do celého města
26. dubna 2024
V květnu se mění systém zpoplatněného parkování v Blansku
23. dubna 2024
Město hledá firmu na opravu běžecké dráhy i zázemí pro fotbalisty
23. dubna 2024
Blansko slavnostně přivítalo nové občánky