Pro občanku místo fotky s PINem
23. února 2012, zprávy z MěÚ, přečteno: 8823×
Potřebujete vyměnit občanský průkaz? K fotografovi už nemusíte. Obvyklé kolečko zahrnující návštěvu fotoateliéru, pořízení fotky „pasového formátu“ (starší si ještě pamatují, že bývala hotová až za týden) a následnou výpravu na úřad nyní odpadá.
Tento článek byl vydán před více jak rokem.
Informace v něm již nemusí být aktuální.
„Oddělení správní je vybaveno fotoaparátem, není tedy už nutné nosit si vlastní fotku – fotografie jsou pořizovány na místě. Občan má možnost donést si vlastní fotografii, ale musí být v elektronické podobě,“ upozornil vedoucí odboru vnitřních věcí Radek Gajdošík.
Na pružnost je zde kladen velký důraz. „V roce 2010 došlo na MěÚ Blansko ke sloučení pracovišť občanských průkazu a cestovních dokladů, což se ukázalo jako velmi dobré řešení. Pracoviště nyní nabírají žádosti kombinovaně, jsou zastupitelná. Pokud jde o kapacitu, mám však obavy, že naše tři pracoviště, nebudou stačit,“ upozornil vedoucí odboru. Od nového roku totiž nelze zažádat o vydání občanského průkazu na matričním úřadě, kterých má Blansko ve správním obvodu hned třináct. Jen v důsledku této změny se tak do Blanska musí každý měsíc vypravit asi 150 občanů.
Při prevenci návalů by mohla pomoci nová technická vymoženost: elektronický rezervační systém přístupný přes webové stránky města www.blansko.cz. „Občan si dva měsíce dopředu může vybrat den a hodinu. Obdrží PIN, dostaví se v danou dobu a v určeném čase bude na základě PINu odbaven. Věříme, že to přispěje ke komfortu hlavně těch občanů, kteří přijíždějí z větší dálky,“ vysvětlil Radek Gajdošík a dodává, že rezervační systém pokrývá kompletní agendu odboru vnitřních věcí od občanských průkazů, přes cestovní pasy, ověřování listin až po registr vozidel.
„Inspirovali jsme se u jiných měst konkrétně u Vyškova, říká Gajdošík. Upgrade softwaru a propojení systémů, které stálo 200 000,- Kč, by se však měly vyplatit. Přínosem je nejen zvýšení komfortu pro veřejnost, ale zefektivnění práce odboru a celé agendy.
Pronikání moderních technologií do procesu vydávání dokladů se však neomezilo jen na rezervační systém. Novinkou letošního roku jsou tzv. off-line procesy. „V odůvodněných případech můžeme vyjíždět za občany a žádost o vydání dokladu „nabrat“ přímo u nich. Jsou to třeba občané v léčebně dlouhodobě nemocných. Pracovnice si žádost předchystá a s mobilním zařízením vyjede přímo za klientem,“ vysvětlil Radek Gajdošík a dodal, že konkrétní žádosti o návštěvu zatím odbor neeviduje, dotazy na službu tohoto typu se však objevují pravidelně a je tedy zřejmé, že nový elektronický pomocník na svou premiéru dlouho čekat nebude.
Další články v kategorii „zprávy z MěÚ“
19. září 2024
Hlasujte v soutěži Blansko kvete
18. září 2024
V Salmově ulici už stojí altánek s posezením, vítěz participativního rozpočtu 2023
17. září 2024
Zastupitelé schválili síť sociálních služeb, další rekonstrukci městského úřadu i laureáty Ceny města Blanska
17. září 2024
Rada jmenovala nového ředitele ZŠ Erbenova
10. září 2024
V Sadové ulici se opravuje vodovod, město vybuduje nové chodníky
6. září 2024
Navrhněte další vylepšení města pomocí participativního rozpočtu
5. září 2024
Oplocený vstup na baseballový stadion nahradí místo pro relaxaci
4. září 2024
Recept na dlouhověkost? Práce, radí stoletá oslavenkyně Božena Stloukalová
2. září 2024
Základní školy zahájily nový rok. Nastoupilo do nich přes 240 prvňáčků
30. srpna 2024
Radní udělili ocenění Blanenská osobnost za rok 2023 v šesti kategoriích