Hřebenovou túru do Černé Hory absolvovalo 733 turistů
13. dubna 2015, cestovní ruch, přečteno: 2482×
Turisté se rádi baví, a tak i letos můžeme s radostí konstatovat, že v Pivovaru Černá Hora byl ustaven další rekord, tentokrát v počtu lidí, kteří absolvovali hřebenovou túru. V rámci zahájení turistické sezony v regionu Moravský kras a okolí jich s hřebenem do pivovaru přišlo celkem 733. A také 39 psů.
Tento článek byl vydán před více jak rokem.
Informace v něm již nemusí být aktuální.
Článek měl omezenou platnost.
Informace v něm uvedené nemusí být již aktuální.
Program celého dne kopíruje již známý scénář, ale opět se změnily turistické trasy. Už se nešlo po hřebeni z Hořic jako v mnoha minulých ročnících, ani z Lažan, ale byly zvoleny nové cesty nad Horní Lhotou a Rájcem. Každý měl na výběr ze tří tras o délkách 9, 13 nebo 20 km.
Nejdůležitější ale bylo dorazit do pivovaru s jakýmkoliv hřebenem, aby tak mohl být účastník započítán do pokusu o rekord. Fantazii se meze nekladou a blanenští turisté již několikrát prokázali, že si výzvu umí vzít k srdci a vypořádat se s ní tak, že jsou příjemně překvapení jak pořadatelé, tak i komisař z agentury Dobrý den, který na rekord dohlíží. A nejinak tomu bylo i letos.
„Turistika k lidem patří. Kéž by lidí, kteří se tomuto pro lidské tělo blahodárnému koníčku věnují. A když je k tomu ještě nějaký fór, a spojený s Českou knihou rekordů, tak my jsme všemi deseti pro a já se těším, co zase vymyslíte příští rok,“ zhodnotil letošní ročník prezident Agentury Dobrý den Miroslav Marek.
Kromě klasických hřebenů na česání vlasů se u vstupu objevily i rozličné hřebeny vlastní výroby z hřebíků, překližky, papíru nebo kartonu. Našly se i takové rarity jako mrtvá slepičí hlava s hřebínkem. Ale i maska kohouta, prstýnek s nůžkami a hřebenem nebo miniaturní hřebínky vlastní výroby. Výjimkou nebyly ani hřebeny hor vyrobené z plechu nebo plastelíny, i s horolezci.
Každý takový účastník dostal razítko, odměnu v podobě jídla a pití a když měl štěstí v losování, tak i vyhrál jednu z cen věnovaných pořadateli – Pivovarem Černá Hora a městy Blansko a Boskovice.
Program na dvoře pivovaru pak zahrnuje kromě již zmíněného jídla a pití také zábavu v podobě country muziky, ale také seznámení s novinkami, které v oblasti cestovního ruchu připravily pro letošní sezonu města Blansko a Boskovice a Pivovar Černá Hora.
Boskovice představily omalovánky Krajem pověstí a bájí. Blansko zase nabídlo novou publikaci. Protože turisté rádi objevují nová místa, byl součástí letošního ročníku křest publikace Hrady, hrádky a tvrze na Blanensku autorů Zdeňka Hasoně, Milana Koudelky a Zdeňka Brachtla. Kniha mapuje stavby hradů a tvrzí v našem regionu a podrobně popisuje existující i zaniklé stavby. Publikaci vydalo Město Blansko u příležitosti 110. výročí svého povýšení na město. Na zahájení sezony si ji mohli zakoupit zájemci vůbec poprvé. K dostání je nyní v Informační kanceláři Blanka na ul. Rožmitálově nebo v Muzeu Blansko. Podrobněji jsme knihu představili ve Zpravodaji města Blanska č. 6/2015. Pokřtěna byla, jak jinak, černohorským mokem.
Turisty do Blanska pozval starosta Ivo Polák: „V letošním roce slavíme dvě významná výročí, a to 110 let od povýšení Blanska na město a 200 let od úmrtí Karoliny Meineke. Proto vybrané blanenské akce dostanou podporu města a ponesou loga těchto výročí a ty zásadní přinesou také bohatší program. Na širší nabídku atrakcí a umělců se můžeme těšit například v případě Jarmarku na konci května, ale především při podzimním Vítání svatého Martina, kdy se mimo již tradiční akci v zámeckém parku a nedělního průvodu uskuteční o víkendu také gastronomický festival a koncerty na náměstí.“
Následovalo slavnostní zahájení sezony nakrojením metrového turistického salámu a vyhlášení výsledků rekordu. I letos se tak můžeme těšit na vlastní zápis v České knize rekordů a kuriozit.
Nechme se překvapit, jaké téma organizátoři vyhlásí pro příští jubilejní desátý ročník této oblíbené turistické akce.
Stanislav Mrázek
Další články v kategorii „cestovní ruch“
10. dubna 2021
Pařilovi na své rodinné farmě hospodaří podle zásad ekologického zemědělství
9. dubna 2021
Pětice turistických jeskyní Moravského krasu zůstává stále uzavřená
28. března 2021
Lidé mají rádi klasiku. Ze salátů nejvíc kupují pařížský a vlašský, říká jednatelka lahůdkářské firmy
21. března 2021
Zahájení turistické sezony v regionu i letos odkládáme
7. března 2021
V květových medech kras nabízí plnou, aromatickou chuť, říká včelař Jiří Zigal
27. února 2021
Mezinárodní rok jeskyní slaví speleologové i ochranáři
5. února 2021
Podle dotazníkového průzkumu informační kanceláře Blanka loni trávili turisté v regionu více času
16. ledna 2021
Umělé květiny z Olešnice se vyvážejí do celého světa. Počátky výroby sahají do roku 1869
2. ledna 2021
Značka podtrhuje naše spojení s regionem, kde žijeme, říká farmář Jan Sedlák
17. prosince 2020
Vánoční dárky můžete pořídit také v informační kanceláři Blanka