Festival Blanenský čtyřlístek je za námi. Známe jeho vítěze
26. března 2018, cestovní ruch, přečteno: 1931×
První ročník zbrusu nového soutěžního projektu ovládl Dělnický dům v Blansku od 20. do 22. března. Čtyři zajímavé soutěže s tematikou cestovního ruchu v těchto dnech uspořádala Střední škola cestovního ruchu a gastronomie Blansko. Jejich společným jmenovatelem byl Moravský kras, jeho okolí a turistické možnosti v něm.
Tento článek byl vydán před více jak rokem.
Informace v něm již nemusí být aktuální.
Snímky turisticky atraktivních míst mohli zasílat amatérští fotografové do fotografické soutěže „Jeskynní pohár“, jejímž letošním tématem byla „Krajina, která inspiruje“. Ze všech třinácti zaslaných fotografií porotu nejvíc oslovila Markéta Jeřábková z Blanska, studentka pořádající školy, se svým snímkem „Řeka, která čaruje“.
Aktuálně připravovaný turistický produkt, kterým rozšiřují stávající nabídku pro návštěvníky turistického regionu Moravský kras a okolí, naopak mohly prezentovat v rámci soutěže „Pohár Macochy“ města a obce, ubytovací zařízení a restaurace, provozovatelé turistických cílů, kulturních zařízení, sportovišť a wellness zařízení, profesní nebo zájmová sdružení i neziskové organizace.
První příčku v soutěži, do které se nakonec přihlásily pouze tři subjekty, získal Wellness hotel Panorama se svým projektem „Za poznáním i oslíky do Moravského krasu“.
O „Krápníkový pohár“ se utkaly děti ze základních škol. V soutěži bylo jejich hlavním úkolem prokázat svoje vědomosti o blanenském regionu. Přesvědčit pak musely i odbornou porotu, která představovala potenciální návštěvníky Moravského krasu, formou prezentace na téma „Tohle uvidíte jen u nás!“ Nejlépe se toho úkolu zhostil tým ze Základní školy ve Sloupě.
Koktejlová soutěž gastronomicky zaměřených škol pro soutěžící do jednadvaceti let volně navázala na barmanskou soutěž Amundsen cup. Hlavní novinkou byla absence povinných surovinových složek pro přípravu soutěžního nápoje. Pořadatelé vsadili na přátelskou atmosféru, ve které se porotě snáze hodnotilo především originální pojmenování nápoje, striktně souvisejícího s Moravským krasem, a následná obhajoba tohoto názvu.
První místo v hlavní soutěži získala Kristína Chabadová ze SŠ cestovního ruchu a gastronomie, oceněnou autorkou nejoriginálnějšího názvu připraveného nápoje pak byla Eliška Strouhalová ze SŠ TEGA Blansko. Porotě namíchala nápoj „Expedice Hugo“.
„Nad soutěží, která měla ve svém názvu motto ‚Čtyři směry, jeden cíl: poznání a zážitky’, převzalo město Blansko záštitu. Akci budeme podporovat i do budoucna, protože jednoznačně přispěla k rozvoji cestovního ruchu v regionu. Držím proto palce pořadatelům do dalšího ročníku, na který se těším již nyní,“ uvedl starosta města Blanska Ivo Polák.
Fotografie: J. Franchi a S. Mrázek
Kompletní přehled vítězů soutěží festivalu Blanenský čtyřlístek 2018 je k dispozici na webu Střední školy cestovního ruchu a gastronomie Blansko.
Akce proběhla ve spolupráci s Kulturním střediskem města Blanska a za podpory města Blanska.
red
Další články v kategorii „cestovní ruch“
3. června 2024
Krasobus už spojuje Blansko a Moravský kras. Přiváží opět slevy a výhody
31. března 2024
Turisté zahájí sezónu pokusem o rekord
29. února 2024
Punkevní jeskyně zvou v sobotu 2. března na kostýmové prohlídky
1. června 2023
Do Moravského krasu opět jezdí Krasobus. Nabízí slevy na vstupné i na nákup zboží
8. dubna 2023
Salmové zvou k návštěvě Blanska i jeho okolí
3. dubna 2023
Sezonu v Moravském krasu zahájili rekordem: 465 korunovaných turistů a patnáct psů
26. března 2023
Setkání v pivovaru zahájí novou sezonu, na nádvoří se sejdou korunovaní turisté
6. března 2023
Sezonu tentokrát zahájí pokus o rekord v počtu korunovaných turistů
10. ledna 2023
Skončená sezóna jeskyní byla lepší než dvě covidové. Krasové podzemí zve turisty i v zimě
15. listopadu 2022
Blansko ožije tradičním festivalem Rajbas