Informační kancelář Blanka vám pomáhá již dvacet let

6. února 2019, cestovní ruch, přečteno: 1799×

Dveře informační kanceláře Blanka v nové budově tehdejší ČSOB se poprvé otevřely přesně 19. února 1999. Za dvacet let své existence se stala nedílnou součástí města Blanska a jejích služeb využívá v současnosti až šestadvacet tisíc návštěvníků ročně.

Tento článek byl vydán před více jak rokem.
Informace v něm již nemusí být aktuální.

Hlavní náplní této instituce je bezplatné poskytování informací, v letní sezoně zejména turistických, obecně je ale informační kancelář nejvíce využívána jako předprodejní místo vstupenek na kulturní akce. Blanka je držitelem Certifikátů Czechtourismu a A.T. I. C. (Asociace turistických informačních center), které ji zařazují mezi informační centra kategorie B.

„Za dvacet let našeho působení se zde vystřídalo pět stálých zaměstnankyň, zhruba dvacítka dlouhodobých externích spolupracovnic a brigádnic a více než padesát praktikantů ze středních škol z Blanska a Boskovic,“ upřesnila vedoucí kanceláře Martina Hejčová.

Informační kancelář Blanka intenzivně spolupracuje nejen s blanenskými kulturními institucemi, ale také s ostatními informačními centry v regionu, Jihomoravským krajem nebo Centrálou cestovního ruchu jižní Moravy. Samozřejmá je i spolupráce se subjekty cestovního ruchu a Destinačním managementem Moravského krasu.

Přímo v narozeninový den, tedy 19. února, obdrží každý návštěvník informační kanceláře sladký dárek. V tento den bude navíc spuštěn vlastní facebookový profil kanceláře, zájemci také obdrží otisk nového výročního turistického razítka. K dispozici návštěvníkům Blanska pak bude po celý rok. Od úterka 19. února do pátku 22. února mohou lidé v íčku vyplnit jednoduchou anketu, odpovědi budou slosovatelné, na vylosované účastníky budou čekat zajímavé ceny.

personal-icka-71285-0_550.jpgK dvacátým narozeninám dostala Blanka koncem uplynulého roku od vedení města dárek. Byl jím zbrusu nový vzdušný a otevřený interiér. Na snímku jsou aktuální tři stálé pracovnice, jejichž mottem je „Snažíme se odpovědět na každou otázku, i když není z oblasti cestovního ruchu.“ Foto: S. Mrázek

„Na sezonu plánujeme vlastní pravidelný newsletter s kalendářem akcí a zajímavostmi nejen z Blanska, ale i z regionu, rádi bychom tak podpořili informovanost obyvatel Blanska o kulturním životě ve městě,“ prozradila vedoucí kanceláře.

Jana Franchi