Podle dotazníkového průzkumu informační kanceláře Blanka loni trávili turisté v regionu více času
5. února 2021, cestovní ruch, přečteno: 373×
Informační kancelář Blanka v průběhu celého roku eviduje turisty a jejich dotazy a následně zpracovává statistiky návštěvnosti. Vzhledem k velmi netradičnímu průběhu minulého roku a stejně netradiční turistické sezoně, přinesly statistiky zajímavé výsledky a trendy v porovnání s rokem 2019.
Informační kancelář byla v roce 2020 uzavřena celkem po dobu tří měsíců, a to od poloviny března do konce dubna a na podzim od poloviny října až do začátku prosince. Tento výpadek podstatně ovlivnil návštěvnost. „Zásadním způsobem se také snížila návštěvnost i mimo letní měsíce, kdy z informační kanceláře v podstatě úplně zmizeli zájemci o zakoupení vstupenek, kteří tvoří většinu našich návštěvníků,“ přiblížila vedoucí informační kanceláře Martina Hejčová.
V Blansku kroky turistů míří nejčastěji na zámek. Foto Martina Hejčová
„Běžně se počet návštěvníků v informační kanceláři pohybuje okolo 20 tisíc osob ročně, loni jsme na 51 % předloňské návštěvnosti (konkrétně 10 406 osob). Pokud se zaměříme pouze na letní měsíce, návštěvnost je 68% oproti roku 2020. U zahraničních návštěvníků je logicky propad ještě vyšší, loni naši informační kancelář navštívilo 153 turistů ze zahraničí, což je 23 % předloňské návštěvnosti,“ dodala konkrétní údaje.
Zajímavou změnu v chování turistů naznačují i výsledky malého dotazníku, který návštěvníci v Blance průběžně vyplňují. Loni poprvé převažovala odpověď, že turisté chtějí v regionu strávit týden a více, odpovědělo tak 39 % oslovených respondentů. Tento výsledek tak napovídá, že lidé více cestovali po České republice a svou letní dovolenou trávili v tuzemských destinacích, nikoliv v zahraničí.
Druhou nejčastější odpovědí byl jeden den, což odpovídá i výsledkům z minulých let, neboť Moravský kras je turisticky spádovou lokalitou pro obyvatele Brna a je typickou destinací pro jednodenní výlety. Obyvatelé Jihomoravského kraje byli také nejčastějšími návštěvníky, společně s turisty ze Středočeského kraje (včetně Prahy) a Pardubického kraje.
„Hlavním důvodem pro návštěvu našeho regionu je již tradičně návštěva jeskyní a propasti Macocha. Stejně tomu bylo i v loňském roce. Zahraniční turisté přijížděli stejně jako v minulých letech nejvíce z Německa, Polska a Rakouska, ale objevily se nám tu i dva páry z Austrálie a Brazílie, což je na tuto covidovou dobu docela překvapující,“ doplnila pracovnice informační kanceláře Jana Vintrová, která dotazník zpracovávala.
Dá se očekávat, že rok 2021 bude z hlediska návštěvnosti podobný spíše tomu výjimečnému loňskému roku, než létům, která nebyla ovlivněna koronavirovou epidemií.
vložil: Martina Hejčová, vedoucí oddělení / odbor vnějších vztahů
Další články v kategorii „cestovní ruch“
10. dubna 2021
Pařilovi na své rodinné farmě hospodaří podle zásad ekologického zemědělství
9. dubna 2021
Pětice turistických jeskyní Moravského krasu zůstává stále uzavřená
28. března 2021
Lidé mají rádi klasiku. Ze salátů nejvíc kupují pařížský a vlašský, říká jednatelka lahůdkářské firmy
21. března 2021
Zahájení turistické sezony v regionu i letos odkládáme
7. března 2021
V květových medech kras nabízí plnou, aromatickou chuť, říká včelař Jiří Zigal
27. února 2021
Mezinárodní rok jeskyní slaví speleologové i ochranáři
16. ledna 2021
Umělé květiny z Olešnice se vyvážejí do celého světa. Počátky výroby sahají do roku 1869
2. ledna 2021
Značka podtrhuje naše spojení s regionem, kde žijeme, říká farmář Jan Sedlák
17. prosince 2020
Vánoční dárky můžete pořídit také v informační kanceláři Blanka
22. listopadu 2020
Krmivo pro zvířata máme z luk v Moravském krasu, říká farmářka