Silnice u autobusového nádraží a blízký kruhový objezd

vložil Radek Štěrba » 7. 11. 2015, 02:08

Dobrý den, rád bych se zeptal, proč bylo zapotřebí tak radikálně sužovat silnici u autobusového nádraží? Proč se najednou parkuje na straně, kde se dalo vyhodit spolujezdce na autobus a na druhé straně ulice vzniká zatravěná plocha jako kráva a zbytečně široký chodník? Výborný zažitek z rána: jedu z města, za mnou sanitka, proti jezdí auta, vpravo zaparkované jedno auto za druhým div nešoupu zrcátkama, no ať se člověk snaží jakkoliv, vozidlo s právem přednosti jízdy už se prostě nevejde! Kruháč je udělaný tak malý proč? Prostoru tam je dost, autobusů se tam denně točí spousta a místo normálního asfaltu ke středu se tam naflákaj dlažební kostky o 5 čísel vejš, tohle přece patří někam na vesnici, kde se toči 5 aut denně. Nájezd z města je taky udělaný tak brilantně, že když bus odbočuje na nádraži, auta musi zastavovat už u prodeje lístků, jinak je vezme s sebou. Ostrůvky, odbočovací pruhy, čárání, kanály, autobusové zastávky a vůbec všechny ostatní zhovadilosti této super stavby jsou kapitola sama pro sebe.


Marek Štefan, 10. 11. 2015, 16:18

Dobrý den, šířka jízdního pruhu je standardních 3,25m. Parkování bylo přesunuto: 1) podélné stání je delší než na původní straně 2) předpokládá se, že většina takto zastavujících či parkujících vozů využije autobusové nádraží a proto nemusí již přecházet přes vozovku 3) místo pro zastavení – cca pro 2 až 3 auta je přímo pod schody u Pizzerie Okružní křižovatka má sloužit i ke zpomalení dopravy, proto je středový prstenec vyvýšen oproti jízdnímu pruhu. Osobní automobily to omezuje, autobusům a nákladním vozům to nevadí.


            aktualizováno: 31. 3. 2020, 12:23 h