Živnostenský úřad provádí výpisy z obchodního rejstříku

19. března 2007, zprávy z MěÚ, přečteno: 7172×

Od začátku roku legislativa umožňuje poště, notářům, hospodářské komoře i obecním úřadům zažádat si o přístup do databáze veřejné správy a poskytovat výpisy z obchodního rejstříku v místě působnosti úřadu. V rámci vlastní iniciativy a zkvalitnění služeb, neboť zákon toto nevyžaduje, nabízí službu podnikatelům od 1. března obecní živnostenský úřad v Blansku. Zřízení přístupu do databáze Město nic nestálo, je ze zákona zdarma.

Tento článek byl vydán před více jak rokem.
Informace v něm již nemusí být aktuální.

Dosavadní praxe umožňovala získat výpis jen v Brně u krajského soudu. Živnostenský úřad registruje asi 1 000 právnických osob, které potřebují dokládat aktuální a ověřené výpisy z obchodního rejstříku. Nejvíce bude tato služba využívána při hlášení nových živností a při hlášení změn (sídla, jednatele apod.). Pro podnikatele je připravený formulář žádosti o výpis, který se stává standardní přílohou k dalším formulářům živnostenského úřadu. Podnikatel tak nemusí obíhat více institucí a vyřídí vše v jednom místě a s jedním člověkem, ke kterému podle abecedního systému náleží. Časová úspora to bude jak pro něj, tak pro pracovníky úřadu. A to i přesto, že těm přibude jeden úkon.

Výpisy jsou prováděny ve dvou režimech. Jednak platný stav nebo tzv. úplný výpis včetně všech změn, které firma kdy zaznamenala. Správní poplatek je 50 Kč/stranu.